lördag 19 juni 2010

Marcus Aveholt matchade Naitis rekord och hamnade också på 76 km

4 kommentarer:

  1. Stefan Hasselgren19 juni 2010 kl. 22:34

    Man borde skriva att loppet är mellan 68 och 76 km beroende på vilken väg man tar!

    SvaraRadera
  2. Cecilia Petersson20 juni 2010 kl. 19:41

    Det är bara en sak jag är lite besviken på... Att mina ben inte skulle räcka till för att försvara titeln stod ganska klart för mig redan efter några mil... men om jag hade vetat att mina 72,5 km inte skulle räcka för längdrekordet hade jag självklart förlängt den sightseeing-runda som jag företog mig efter dryga fem mil med några kilometer :-)

    I övrigt kan jag bara säga - vad är en bröllopsmiddag på slottet, när man kan äta lokalproducerad nygrillad korv och hembakat bröd efter ännu en heldag på Roslagsleden i strålande regi (och detta år även i strålande väder) av PEK, Jonte, Jonas och Kristina. Och vad är väl en kortege längs Stockholms gator jämfört med att få springa genom Norrtälje efter Jättelångt-bilen, generöst sponsrad av den lokala Toyota-handlaren? Victoria och Daniel vet inte vad de missade. Men det är klart, kronprinsessans vita, långa klänning hade nog inte varit sig riktigt lik efter det där OBT-avsnittet på slutet...

    Jag kan bara säga - tack! Och ni som eventuellt planerar in ett bröllop på motsvarande datum nästa år - glöm det! Kom och spring Jättelångt istället!

    SvaraRadera
  3. Jag visste att en rekord var nära för min del, bara inte vilken!!!

    Kramar,
    Naiti.
    Som trots den extra sightseing turen, bland annat över ängar, bilvägar och djupa skogen och extra klippor och sommarhus (så blir det när man vänder kartan åt fel håll), hade jättekul på jättelångt!

    SvaraRadera
  4. Nu kan jag vägen bättre till nästa gång. Nästa år så kör jag nog den kortare varianten i hopp om bättre tid :)

    Efter fellöpningen så tog jag upp kartan ur ryggsäcken o sprang med den i handen i 10 km.

    /Marcus Aveholt

    SvaraRadera