måndag 10 juni 2013

Måndag morgon...

...i lördags när jag kom hem efter att ha tagit emot vår tyske gäst som stängde Jättelångt 2013, eskorterad av Lena (vätska 5) och Emma (vätskechefen) så avrundade jag loppet som jag alltid brukar, i mamma och pappas husbil med en macka och pilsner. Jag la mig i sängen 00:31 och 00:32 sov jag djupt.

Men igår kväll, efter en dag med både lite efterarbete och familjehäng så kunde jag inte somna. Kroppen ville inte slappna av, i huvudet snurrade tankar, hela jag var uppe i varv och när jag precis var på väg att slockna så hörde jag mobilen ringa... men det var bara i mitt huvud. Eftersom hela jag var uppfylld av Jättelångt så lät jag allt bara ske, jag struntade i att försöka somna och försökte istället bara hänga med på vart tankarna tog mig. Det blev inget hårt analyserande av årets lopp utan istället så började bilden av Jättelångt 2014 målas upp i mitt huvud. Saker som tidigare känts helt fel blev plötsligt rätt, delar av årets lopp som var lyckade förkastades inför nya idéer och i allt detta virrvarr av tankar och idéer var allting väldigt konkret och bilden tydlig av ett lopp som fortfarande är och känns Jättelångt!

För er som redan nu vill anmäla er till Jättelångt 2014 så kommer ni få vänta någon månad eller så(Stefan, jag lovar att hojta till när det närmar sig anmälningsdags).

Men räkna med att Jättelångt kommer tillbaka med nya idéer, upplägg och påhitt men fortfarande Jättelångt!

Tack för i år!

Jättelångt-gänget genom PEK

3 kommentarer:

  1. Återigen en gedigen insats av hela arrangörsstaben! Tack för i år locos, vi syns 2014! Får se om jag får med mig makan då....?

    SvaraRadera
  2. Är det satt ngt datum för 2014? Vore trevligt om det hinner gå två veckor efter STHLM marathon......

    SvaraRadera
  3. datum 2014? /Mårten

    SvaraRadera